Sunday 29 June 2014

TIPS SUSU IBU POWER - RAMADHAN TIBA LAGI


[TIPS SUSU IBU POWER - RAMADHAN TIBA LAGI]

[AIR, BERAPA BANYAK NAK MINUM??]



Kebanyakan ibu masih dapat menyusukan seperti biasa di bulan puasa tanpa mengalami kekeringan/dehidrasi. Tapi tidak kurang juga ibu yang mengalami dehidrasi melampau sehingga munculnya migrain, pitam dan sakit kepala yang teruk....

Kandungan utama susu ibu adalah AIR. Pada hari biasa, ibu menyusu memerlukan 3.5L hingga 5L air sehari. Jadi, ibu banyakkan pengambilan air ya!

✔ Minum air dalam kuantiti yang sedikit sedikit tetapi kerap dari waktu selepas berbuka sehingga ke waktu sahur.

✔ Say YES to AIR SUAM! Air suam dapat melancarkan pengaliran bendalir dalam badan lalu melancarkan susu ibu.

✔ Bagi peminat jus buah-buahan, inilah masanya untuk ibu merasa nikmat jus buah SUAM. Elakkan pengambilan ais yang terlalu kerap ya.

✔ WAJIB MINUM AIR: setiap kali SEBELUM & SELEPAS sesi menyusu/mengepam waktu malam.

*Gambar hanya hiasan



p/s: Bagi menjayakan amalan penyusuan susu ibu ini sepenuhnya, ibu-ibu sangat memerlukan tenaga maksimum untuk menyusu bayi sehingga 2 tahun, serta bekalan nutrisi yang mencukupi untuk memastikan susu yang diberi adalah berkualiti dan bermanfaat kepada bayi. Shaklee telah mencadangkan rangkaian beberapa vitamin/supplement khas untuk ibu-ibu yang menyusu. Set supplement ini boleh diambil bermula dari ibu hamil sehingga selepas bersalin dan sepanjang tempoh penyusuan. Nak tahu apakah rangkaian supplement dalam set ni, jom baca di sini.


** These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease **

Untuk sebarang pertanyaan atau maklumat lanjut, sila hubungi saya Norlina melalui:
Email: norlina_ab@yahoo.com.my
H/P no: 013-3993960 (sms/whatsapp/wechat)
Blog: http://mamairfanauni.blogspot.com
Page: https://www.facebook.com/Fabulous-Mom-Nutristore