Thursday 7 May 2015

KENAPA KITA PERLUKAN SUPPLEMENT/MAKANAN TAMBAHAN??

Assalamualaikum wbt..

Mungkin ramai lagi di luar sana yang masih tidak menyedari kepentingan supplement atau makanan tambahan dalam kehidupan kita. Jika anda termasuk dalam golongan ini, mari kita lihat satu persatu kenapa kita sangat memerlukan supplement ini?

Walaupun kita lihat dalam bidang perubatan pada masa kini manusia menggunakan system teknologi yang sangat canggih, tetapi mengapa tahap kesihatan manusia di zaman ini semakin merosot malah sangat teruk?? Cuba fikirkan sejenak..

Di Malaysia sahaja direkodkan anggaran:

1 daripada 7 rakyat Malaysia menghidapi BARAH!

1 daripada 7 rakyat Malaysia menghidapi DIEBETIC!

Ini satu rekod yang sangat menakutkan bukan!


Kenapa Kita Tidak SIHAT?


Ada 5 sebab UTAMA:
1) Pencemaran - Kita terdedah kepada persekitaran yang tidak sihat dan tercemar akibat dari pembangunan yang tidak seimbang. Tahu tak? 3 juta kematian setahun adalah disebabkan oleh pencemaran, di mana jumlahnya 3 kali ganda kematian yang disebabkan kemalangan.

2) Makanan kurang berkhasiat - Terlalu banyak makanan segera yang tidak baik untuk kesihatan. Malah sayur-sayuran dan buah-buahan pada hari ini juga tidak sihat. Walaupun kita nampak semua sayur macam sama, tetapi kebanyakan sayur hari ini ditanam secara hidroponik iaitu ditanam dalam air bukan di dalam tanah, sebab itu nutrient dalam sayur ini tidak cukup kerana ia tidak dapat menyerap nutrient semulajadi dari tanah. Sama juga kesnya dengan buah-buahan hari ini yang tercemar dengan bahan kimia yang banyak.

3) Gaya hidup tidak sihat - Ramai kita pada hari ini kurang tidur dan kurang bersenam. Setuju? Selain itu kita juga menghadapi tekanan hidup yang dahsyat dan menyebabkan stress. Tahu tak? Stress boleh sebarkan sel-sel radikal yang tidak baik pada badan dan menyerang organ dalaman, seterusnya akan dijangkiti penyakit kronik 

4) Pengambilan ubat berlebihan - Cotohnya Panadol, jika diamalkan selalu boleh beri kesan sampingan seperti sakit buah pinggang.

5) Penuaan sel-sel badan - Semakin meningkat umur semakin menurunlah kualiti sel-sel badan kita.

Disebabkan itulah kita sangat memerlukan supplement atau makanan tambahan untuk menampung kekurangan nutrient dalam makanan harian kita.

Haa sekarang dah faham kan betapa pentingnya supplement ini dalam diet harian kita. Jika berminat dengan supplement Shaklee, boleh buat tempahan melalui cara di bawah;

Whatsapp ke:
< 0133993960 >
< 0133993960 >
< 0133993960 >