Sunday 4 May 2014

VITALEA - IRON FORMULA

Salam sayang  semua.

Selamat berhujung minggu di samping family terrsayang. Tiba-tiba hari ni rasa nak cerita pasal Vita-Lea Shaklee la pulak. Jom kita berkenalan dulu dengan produk yang super power ni. Vita-Lea Iron Formula merupakan multi-vitamin terhebat dan pertama dihasilkan oleh Shaklee malah ianya adalah yang pertama dicipta di dunia. 
  

Multivitamin pertama dicipta pada 1915
Kini dengan formulasi zat besi
 
  
Perbezaan Shaklee:
 
~ Vita-Lea Shaklee adalah multi-vitamin dan mineral yang pertama dicipta di dunia.Asalnya dikenali sebagai "Vitalize-Mineral" dan disingkatkan sebutan kepada "Vita-min", dan perkataan vitamin yang disebut kini asalnya dari Shaklee. Peningkatan teknologi telah mengubah bentuknya dari cecair (90 tahun dahulu) kepada bentuk tablet yang dikenali sebagai Vita-Lea. Setiap tablet mengandungi 30 nutrisi harian lengkap yang diekstrak daripada sayuran dan buah-buahan, 12 vitamin dan 7 mineral penting sebagaimana disarankan oleh RDA. Ia diformulasikan secara komprehensif dan sangat seimbang.

~ Tablet Vita-Lea disaluti dengan serbuk nutrisi - spirulina. Ia dihasilkan dengan kaedah yang terkini dan teknologi eksplosif yang kompleks, disebut sebagai "Explo-tab". Ia merupakan tablet multi-vitamin yang paling pantas di dunia terlarut dalam air dan juga tubuh manusia. Mineral yang terkandung di dalamnya mudah berintegrasi dengan protin untuk penyerapan yang pantas oleh usus kecil.
 
~ Ujian klinikal telah membuktikan dengan pengambilan Vita-Lea Shaklee selama setahun boleh mengurangkan risiko jatuh sakit sebanyak 65%. Vita-Lea telah dipilih oleh Center for Science di Amerika Syarikat sebagai THE BEST MULTI-VITAMIN di dalam Public Interest pada tahun 2000.


 Manfaat Utama Vita-lea
 
  • Penambahan Tenaga Segera - pemberi tenaga, kecergasan tubuh dan kekuatan mental, sekaligus membantu sistem memori dan fokus dalam aspek pembelajaran mahupun kerja seharian.
  • Pelengkap Nutrisi - Kekurangan pelbagai vitamin dan mineral penting akibat amalan diet yang tidak seimbang, terutamanya mereka yang vegetarian dan anaemia. 
  • Keupayaan Sistem Produktif - Penting kepada kanak-kanak dan remaja yang sedang membesar. 
  • Metabolisma - Sangat membantu dalam stimulasi metabolisma dan melambatkan proses penuaan.
  • Elemen Penting Pada Sel Tubuh - Menyediakan asas nutrisi, memastikan sel hidup, pertumbuhan sel baru, membantu proses pembesaran, pertumbuhan rambut, otot, kulit, kuku dan hormon serta menjaga kesihatan tirod. 
  • Melindungi Organ - Melindungi fungsi buah pinggang, jantung dan hati. 
 
Sekarang mari kita lihat pula apakah isi kandungan dalam Vita-Lea ni.
 
 

Haaa...banyak kan kandungan vitamin dan mineral dalam Vita-Lea ni. Patutlah ia digelar Raja segala Multi-vitamin dan Multi-mineral. Untuk pengetahuan semua, penghasilan Vita-Lea ini disokong oleh 7 kajian klinikal dan ia menjalani lebih daripada 340 ujian kawalan mutu untuk memastikan ketulenan dan keberkesanan produk. Teknologi saluran mikro nya membantu dalam pembebasan segera di dalam perut untuk meningkatkan penyerapan asid folik dan vitamin B penting yang membantu menghasilkan dan memelihara sel-sel baru. Maka tidak hairanlah ianya sangat dipercayai dan menjadi pilihan utama berbanding jenama lain di pasaran dunia. Jangan tak tahu, Tun Dr. Mahathir pun makan Vita-Lea Shaklee ni tau!



Sekiranya Vita-Lea ini diambil secara harian, ia boleh:
  • Meningkatkan kesihatan dan kecergasan menyeluruh*
  • Menyokong jangka hayat hati, usus dan kesihatan mata*
  • Meningkatkan kekuatan tulang dan sistem imunisasi*
  • Memberikan perlindungan terhadap kerosakan akibat serangan radikal bebas*

Saya juga mengambil Vita-Lea Shaklee ni setiap hari, semenjak dari masa berpantang anak kedua hari tu. Setiap pagi lepas sarapan mesti wajib telan sebiji Vita-Lea bersama SR Vitamin C. Hasilnya badan akan rasa cergas dan bertenaga je sepanjang hari tau. Kalau anda berminat nak cuba sendiri Vita-Lea ni jangan segan-segan hubungi saya ye. Harganya sangatlah berbaloi malah tak ternilai dengan kesan yang bakal diperolehi nanti.

Sekian wassalam.

I really LOVE <3 Shaklee!!


** These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease **

Untuk sebarang pertanyaan/tempahan atau maklumat lanjut, sila hubungi saya Norlina melalui:
Email: norlina_ab@yahoo.com.my
H/P no: 013-3993960 (sms/whatsapp/wechat)
Blog: http://mamairfanauni.blogspot.com
Page: https://www.facebook.com/Fabulous-Mom-Nutristore

1 comment:

  1. http://jomsihatdanbertenaga.blogspot.com/2014/05/simpan-susu-ibu.html

    ReplyDelete