Monday 16 June 2014

TIPS SUSU IBU POWER - FOOTBALL HOLD

[TIPS SUSU IBU POWER]

FOOTBALL HOLD



Football hold atau pegangan seperti memegang bola di bawah lengan ibu adalah antara posisi yang paling disukai bayi. Jika bayi atau ibu merasa bosan dengan posisi biasa, cuba posisi ini, bayi pasti selesa.


✔ Gunakan football hold semasa membuat tandem pumping. Ibu selesa mengepam, bayi pun selesa menyusu.

✔ Posisi ini digalakkan untuk ibu yang baru melahirkan secara cesarean (pembedahan) kerana ia tidak akan menekan bahagian perut ibu yang luka.

✔ Football hold juga amat sesuai untuk ibu yang menyusukan si kembar comel, ataupun yang menyusu dua orang anak serentak, penyusuan masih boleh diadakan serentak.

✔ Gunakan football hold jika bayi mempunyai masalah untuk fokus kepada penyusuan dan cepat terganggu dengan keadaan sekeliling.

✔ Sesuai untuk ibu yang mempunyai breast yang besar dan puting ke bawah, dimana posisi ini membantu ibu dan bayi mendapatkan penyusuan yang selesa. Ibu dapat monitor mulut bayi dan breast ibu semasa menyusu.

*Ibu juga boleh gunakan nursing pillow untuk menyokong tangan ibu dan badan bayi ya.

Gambar dari undercovermama.com.


** These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease **

Untuk sebarang pertanyaan atau maklumat lanjut, sila hubungi saya Norlina melalui:
Email: norlina_ab@yahoo.com.my
H/P no: 013-3993960 (sms/whatsapp/wechat)
Blog: http://mamairfanauni.blogspot.com
Page: https://www.facebook.com/Fabulous-Mom-Nutristore