Saturday 28 June 2014

TIPS SUSU IBU POWER - TAMBAH KEKERAPAN MENGEPAM


[TIPS SUSU IBU POWER - RAMADHAN TIBA LAGI]

TAMBAH KEKERAPAN MENGEPAM SEBELUM RAMADHAN


Kerap mengepam dapat hasilkan susu lebih banyak.


Ramadhan tiba lagi! Sebagai salah satu persediaan, tambahkan kekerapan menyusu/mengepam SEBULAN atau beberapa minggu SEBELUM bulan puasa. Ini untuk menghantar signal kepada badan ibu untuk hasilkan lebih banyak susu. ...

✔ Kekerapan menyusu/mengepam adalah rangsangan pada breast ibu, banyak rangsangan (demand), maka banyaklah (susu) supply!

✔ Ibu-ibu mungkin akan merasa sedikit letih dgn menambah kekerapan ini, pengambilan air dan makanan yang setara amatlah perlu ya.

✔ TARGET UTAMA ibu adalah untuk menghantar signal kepada badan untuk hasilkan lebih banyak susu ya, sebarang amaun susu yang diperolehi adalah BONUS untuk ibu.

✔ DEMAND vs SUPPLY: sikit-sikit lama-lama jadi bukit!

✔ Mulakan mengepam setiap 2 atau 3 jam sekali, 15 hingga 25 minit setiap sesi.


*JOM MULA HARI NI!!


p/s: Bagi menjayakan amalan penyusuan susu ibu ini sepenuhnya, ibu-ibu sangat memerlukan tenaga maksimum untuk menyusu bayi sehingga 2 tahun, serta bekalan nutrisi yang mencukupi untuk memastikan susu yang diberi adalah berkualiti dan bermanfaat kepada bayi. Shaklee telah mencadangkan rangkaian beberapa vitamin/supplement khas untuk ibu-ibu yang menyusu. Set supplement ini boleh diambil bermula dari ibu hamil sehingga selepas bersalin dan sepanjang tempoh penyusuan. Nak tahu apakah rangkaian supplement dalam set ni, jom baca di sini.


** These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease **

Untuk sebarang pertanyaan atau maklumat lanjut, sila hubungi saya Norlina melalui:
Email: norlina_ab@yahoo.com.my
H/P no: 013-3993960 (sms/whatsapp/wechat)
Blog: http://mamairfanauni.blogspot.com
Page: https://www.facebook.com/Fabulous-Mom-Nutristore