Friday 13 June 2014

TIPS SUSU IBU POWER - VITAMIN D

[TIPS SUSU IBU POWER]

<3 VITAMIN D <3

Vitamin D sangat penting untuk ibu mengandung dan menyusu kerana ia membantu menyerap kalsium dengan lebih baik. Kalsium penting untuk pembentukan tulang bayi ya.

*Kekurangan Vitamin D pada ibu akan menyebabkan bayi kekurangan Vitamin D. Kurang Vitamin D boleh menyebabkan pertumbuhan tulang anak terganggu. Begitu juga dengan perkembangan fizikal bayi.

✔ Sumber utama Vitamin D adalah cahaya matahari dan telur.
✔ Tanda-tanda kekurangan Vitamin D pada bayi antaranya pembentukan gigi yang terbantut, energi yang rendah, kesulitan dalam duduk dan merangkak dan pembesaran tulang rusuk pada bayi.
✔ Sumber lain Vitamin D: Susu, tuna, cendawan, salmon dan supplements.




Bagi ibu-ibu yang tidak gemar minum susu dan sibuk dengan kerja sehingga tidak sempat mengambil makanan yang lengkap dengan semua nutrien, sangat-sangat disarankan untuk mengambil supplement kalsium berbentuk pil. Pil kalsium terbaik adalah OSTEMATRIX Shaklee kerana ia bukan sahaja mengandungi kalsium malah kaya dengan nutrien seperti magnesium, fosforus dan vitamin D, zinc, kuprum, manganes dan boron. Nutrien-nutrien ini perlu diambil bersama-sama untuk penyerapan oleh tubuh dan menghalang endapan sesetengah mineral.



# Tingkatkan Kesihatan Anda dengan Shaklee #
# Changing Brands Can Change Your Life #

** These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease **

Untuk sebarang pertanyaan atau maklumat lanjut, sila hubungi saya Norlina melalui:

Email: norlina_ab@yahoo.com.my
H/P no: 013-3993960 (sms/whatsapp/wechat)
Blog: http://mamairfanauni.blogspot.com
Page: https://www.facebook.com/Fabulous-Mom-Nutristore